lördag 5 januari 2013

Sydney - dag 4



Även idag dejtade vi med Emma på frukosten, denna gång med samma mötesställe men annat frukostställe. Efter det gick vi för första gången på resan skilda vägar. Emma och mamma gick till akvariet, pappa till ett museum och jag gick till parken och slappade. 

Vi möttes igen för att säga hej då till Emma innan vi skulle tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor och möta taxin. Taxifärden gick fint ut till flygplatsen där vi på plats bytte kläder innan vi checkade in väskorna. 

I Sydney fick vi bevis på att världen är liten. I kön på McDonalds känner jag plötsligt någon som lägger en hand på min axel och hälsar på svenska. Det visar sig vara folk hemifrån lilla Olofström som vi känner som också har varit i Australien. Hur stor är sannolikheten att man ska springa på dem?

Vid incheckningen visade det sig att vi inte hade fått platser tillsammans. Jag hamnade mellan en tysk kvinna och en tysk man som såg ut som en typisk forskare. Forskartysken, jag och ett tiotal andra hade en lite mindre rolig flygning mellan Sydney och Singapore då våra underhållningssystem och läslampor inte fungerade. Som kompensation fick vi dock 50 dollar att shoppa loss för. En halv bok och femton – tjugotal sudoku senare och en bagagevåg och en kortlek rikare lämnade jag ändå planet för tankning i Singapore.



Nemo!


Doris!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar